خداحافظ ای شعر شب‌های روشن ...

خداحافظ ای شعر شب‌های روشن ...

Image result for ‫افشین یداللهی‬‎

موزیک سانگ : دکتر «افشین یداللهی» شاعر و ترانه‌سرای مطرح کشورمان به دلیل سانحه ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت. خودروی این هنرمند خوش‌اخلاق و بی‌حاشیه شب گذشته در مسیر بازگشت از پشت مورد اصابت شدید یک دستگاه کامیون قرار گرفت و به دلیل ضربه مغزی و شدت جراحات درگذشت. در جریان این تصادف، همسر و برادر همسر دکتر افشین یداللهی به شدت مجروح شده‌‌اند. دقایقی قبل «عباس سجادی»، مدیر بنیاد آفرینش‌های هنری فرهنگسرای نیاوران، و همچنین چند تن از دوستان نزدیک این هنرمند در گفتگو با خبرنگاران سایت «موسیقی ما» و سایر رسانه‌ها این خبر ناگوار را تأیید کرده‌اند.

سرهنگ گودرزی رئیس پلیس راه استان البرز درباره جزئیات سانحه رانندگی این ترانه‌سرای محبوب گفت:«حدود ساعت 3 بامداد امروز ، یک دستگاه سواری کیا از فرعی هشتگرد وارد آزادراه کرج - قزوین شد و در خط دوم جاده به یکباره متوقف شد و  در این لحظه یک دستگاه تریلی اویکو از عقب با سواری کیا برخورد کرد. در پی برخورد تریلی با سواری کیا که دارای سه سرنشین(دو آقا و یک خانم) بود، متاسفانه افشین یداللهی ترانه سرای کشورمان فوت کرد و همسر و برادر همسرش هم آسیب دیدند.

او همچنین گفت:«کارشناسان پلیس، با حضور در صحنه حادثه، علت این تصادف را توقف ناگهانی در لاین دوم از سوی راننده سواری کیا اعلام کردند.»

سرهنگ نادر رحمانی هم در مورد جزئیات تصادف مرگبار افشین یداللهی اعلام کرد:«ساعت 2 بامداد امروز وقوع تصادف میان یک دستگاه سورنتو و کشنده اویکو در کیلومتر 37 جاده کرج – قزوین به پلیس راه اعلام شد. با حضور ماموران پلیس راه مشخص شد در این حادثه افشین یداللهی، شاعر کشورمان جان خود را از دست داده و 2 سرنشین دیگر خودرو سورنتو مجروح شده اند. این تصادف به دلیل توقف ناگهانی خودرو سورنتو در سطح سواره رو و عدم توجه به جلو کشنده اویکو رخ داده است.»

دکتر یداللهی خالق شعر و ترانه‌های ماندگاری نظیر «مدار صفر درجه»، «شب دهم»، «میوه ممنوعه»، «تبریز در مه»، «معمای شاه»، آلبوم «برای اولین بار»، آلبوم «سلام آخر»، آلبوم «یه خاطره از فردا» و  آلبوم «من عاشق چشمت شدم» و... بود که سابقه همکاری با خوانندگان مطرحی نظیر «علیرضا قربانی»، «سالار عقیلی»، «محمد معتمدی»، «خشایار اعتمادی»، «احسان خواجه‌امیری»، «بهنام صفوی» و «حامی» و... را داشت. آخرین آلبومی که با سروده‌های این ترانه‌سرای فقید در بازار منتشر شد، «می‌فهممت» با صدای «محمدرضا فروتن» بود که بهمن‌ماه به بازار عرضه شد. او پنجشنبه شب گذشته مهمان سانس اول کنسرت «مهدی یراحی» بود و پس از آن گفتگوی کوتاهی هم با خبرنگار سایت «موسیقی ما» داشت. همچنین چندی پیش دکتر یداللهی به همراه محمدرضا فروتن و بابک زرین مهمان دفتر سایت «موسیقی ما» بودند و میزگردی برای آلبوم می‌فهممت داشتند.

سایت «موسیقی ما» وقوع این حادثه تلخ و ناباورانه را به جامعه موسیقی و شعر ایران و خصوصاً خانواده و دوستان مرحوم یداللهی تسلیت می‌گوید. 

مراسم تشییع افشین یداللهی صبح جمعه ساعت ۹ صبح از روبروی تالار وحدت برگزار می‌شود

نویسنده مطلب: محمد اصلانی

محمد اصلانی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...